zondag 6 maart 2016

Ik stem op 06 april JA tijdens het referendum omdat ik een D66’er ben!

Euromaidan_03-298x234

Voor mij betekent D66 “Denk en handel internationaal; Samenlevingen (landen) zijn op steeds meer verschillende manieren met elkaar verbonden. Wij staan open voor de gehele wereld en sluiten niemand uit.” Internationale samenwerking en economische vooruitgang zijn de sleutels naar een wereld met minder oorlog en conflicten. Dat is in de Oekraïne hard nodig. Door het handelsverdrag helpen we de corruptie te verminderen Daarom zeg ik JA tegen een handelsverdrag.

Dat betekent overigens niet dat de Oekraïne lid of aspirant-lid van de EU wordt. Het betekent wel dat door dit handelsverdrag handel tussen de Oekraïne en de EU-lidstaten makkelijker wordt. Zo komt er meer welvaart. Daarnaast vindt D66 het belangrijk dat Oekraïne zelf kan beslissen over zijn eigen toekomst. De Oekraïense bevolking heeft zelf gekozen voor een toekomst met meer vrijheden, welvaart en democratie. En ze hebben zelf ook nadrukkelijk gekozen voor samenwerking met Europa en niet met Rusland. Hierin willen we Oekraïne steunen. We zien een land dat af wil van het pad van corruptie en oligarchie: het pad waar het nu al dertig jaar vanaf probeert te komen, maar waar het de kans niet voor krijgt.

Daarom is het belangrijk dat Nederland met de komende samenwerking de Oekraïne steunt en daarom stem ik JA! En wat stemt u?

Nelleke de Smoker, fractievoorzitter D66 Dordrecht