donderdag 12 oktober 2017

“Vertrouwen in de toekomst” D66 krijgt het voor elkaar

Goed onderwijs, goed klimaat, goed werk

We krijgen veel vragen en opmerkingen over het regeerakkoord “Vertrouwen in de toekomst”. Dat snappen we en daarom willen we kort uitleggen hoe wij vanuit Dordrecht naar het gesloten akkoord kijken.  We kunnen daar helder over zijn. We zijn ongelofelijk trots op de resultaten.  Het akkoord is goed voor Nederland en goed voor Dordrecht. Waarom? Lees dan even verder.

1. We investeren bijna 2 Miljard in het allerbeste onderwijs. Er komen kleinere klassen en meer handen in de klas, zo krijgt ieder kind meer persoonlijke aandacht.
  2. We hebben het groenste regeerakkoord ooit gesloten. We maken Nederland koploper van een nieuwe schone economie in Europa.
  3. We zetten vol in op preventie. We zorgen voor meer handen aan het bed via de 200.000 extra banen bij in de zorg en daarnaast investeren we 2.1 miljard in verpleeghuiszorg.
  4. We zorgen dat werk meer gaat lonen door de belasting te verlagen en we pakken de tweedeling op de arbeidsmarkt aan door te zorgen dat een vaste baan bereikbaar wordt.

Naast deze punten, kunnen we een aantal concrete punten ook direct verbinden met de gemeentelijke plannen. Zo past het extra geld voor fietsvoorzieningen, zoals extra stallingen bij OV-knooppunten, mooi bij de plannen die de gemeente aan het maken is voor de achterzijde van ons centraal station. Daarnaast biedt de maatregel om de aansluitplicht van gas te vervangen door een warmterecht, mooie kansen voor de toekomstig te bouwen woningen in Dordrecht.

Fractie D66 Dordrecht: Nelleke de Smoker, Paul Tiebosch, Johan Reumers, Kors Hofman, Kevin Noels, Durk Jan Tabak, Karin Castelijn en Eelco de Vos