woensdag 12 december 2018

Amstelwijck: niet bebouwen ten koste van alles

We staan aan de vooravond van een mooie ontwikkeling op Amstelwijck. Het gebied rondom het oude Refaja-ziekenhuis en de sportvelden Amstelwijck zullen op termijn veranderen in een mooie nieuwe woonwijk. Het college heeft hier enkel ‘dun en duur’ bouwen gepland. Oftewel dure woningen met veel ruimte om de woningen. D66 heeft gepleit om hier meer gemengder te bouwen. Niet enkel dure woningen, maar ook goedkopere woningen en sociale huurwoningen.

In het huidig gebied zijn er al enkele gebruikers die, zoals de plannen er nu uitzien, zullen moeten gaan wijken voor de nieuwbouw. Hierin moet het college actief gaan ondersteunen bij het begeleiden naar een andere locatie. Daarnaast zal er ook veel groen verdwijnen. Om die reden hebben we ingezet op het behouden van de huidige naturistencamping ‘Goed Af’. Naast dat zij voorzien in een behoefte, is dit gebied een groene long voor Dordtse Hout en de nieuw te bouwen woningen. Een groene long die hard nodig is in een gebied ingeklemd tussen de A16 en N3.