Paul Tiebosch

Gemeenteraadslid

Ik ben Paul Tiebosch, 56 jaar en trots op onze stad. Ik vind het een voorrecht om namens D66 gemeenteraadslid te zijn en wil mij ook de komende tijd in de raad blijven inzetten voor Dordrecht en de Drechtsteden.

Dordrecht wordt mooier en kleurrijker maar onze stad is nog lang niet toekomstbestendig. Dordrecht is een stad waar iedere Dordtenaar er toe doet. Maar of dit zo blijft is niet vanzelfsprekend. De opkomst van het rechts-populisme en het pessimisme zet de vooruitgang die we hebben geboekt op het spel. We zijn allemaal Dordtenaren, verbonden in onze verscheidenheid. Iedereen heeft zijn eigen dromen en verdient de kans om deze werkelijkheid te maken. Om kansen voor iedereen mogelijk te maken ben ik lid van D66 geworden. Onze focus is gericht op onderwijs, op democratie en op mensenrechten.

De komende jaren gaan we aan de slag om meer vooruitgang te krijgen in de overgang naar een nieuwe, groene economie. Behalve een bedreiging, vormt klimaatverandering een uitgelezen kans. Een kans voor Dordrecht en de Drechtsteden om landelijk haar waarde te bewijzen, maar ook om een gezondere stad met frisse lucht te worden. Dankzij die overgang naar een duurzame economie en de razendsnelle technologische ontwikkelingen creëren we nieuwe banen voor alle Dordtenaren. Samen bouwen we aan een stad waarin iedereen dezelfde kansen krijgt. We zullen hard werken aan het vertrouwen in elkaar. In de oudste stad van Holland, waar ruim 110 nationaliteiten samen leven, is het meer dan ooit van belang om het gesprek met elkaar te voeren. Zo kunnen we voorkomen dat we afdrijven naar een ieder-voor-zich-samenleving. We nemen onnodige belemmeringen weg en maken het makkelijker voor mensen en bedrijven om met elkaar initiatieven te starten. Zo worden we niet uit elkaar gedreven en bouwen we samen aan een stad waar mensen elkaar ontmoeten, versterken en naar elkaar omzien. Iedereen moet de kans hebben om iets van zijn of haar leven te maken en hun dromen na te jagen. In ons Dordrecht is dat niet alleen voor bepaalde wijken, maar voor alle inwoners van onze stad. Wij gaan voor een rechtvaardig Dordrecht, waar vrijheid, verbondenheid en vertrouwen in elkaar het fundament vormen. Dat past bij D66 en dat past bij Dordrecht.

Mag ik op uw steun rekenen?

Meer van Paul Tiebosch