Doen66

D66-idealen tastbaar te maken in Dordrecht en de regio, dat was de reden dat we in september 2013 in Dordrecht zijn gestart met Doen66. In een samenleving waarin we meer en meer vertrouwen op de eigen kracht van mensen en de overheid zich terugtrekt vinden wij het belangrijk om als D66’ers ook onze maatschappelijke betrokkenheid te tonen in daden. Het is immers niet voor iedereen altijd even eenvoudig om zelfstandig regie te nemen. Doen66 is D66 op het niveau van mensen onderling, geen campagne maar gewoon helpen.

Doen66 start geen nieuwe initiatieven maar helpt bestaande maatschappelijke initiatieven verder te groeien en waardeert de inzet van vrijwilligers. Doen66 versterkt initiatieven door kennis, kunde, netwerk en ervaring in te zetten met passie en betrokkenheid. Wij vertrouwen op de eigen kracht van mensen en geven een praktische uitvoering van de D66-ideologie. We ondersteunen dus maatschappelijke initiatieven die passen in het sociaal liberale gedachtegoed of bieden deze initiatieven een springplank.

Projecten en initiatieven waar wij nu aan bijdragen zijn:

·         Koken voor een betere buurt, een buurt waarin iedereen erbij hoort en tegen eenzaamheid;

·         Beheer van natuur door mee te helpen met het knotten van wilgen;

·         Voeding inzamelen voor de voedselbank en koken voor de vrijwilligers.

Doen66 laat zien dat naast denken en praten ook doen heel belangrijk is.

Iedereen die zichzelf herkent in de ideologie van het sociaal liberalisme, lid of geen-lid, is welkom rondom Doen66. Heb jij een idee voor een maatschappelijk initiatief dat een steuntje in de rug kan gebruiken en/of wil jij ook wel eens je handen uit de mouwen steken? Neem dan contact met ons op.

Wij melden onze bijeenkomsten en activiteiten via Facebook, de website van D66 Dordrecht of de nieuwsbrief van de afdeling Dordrecht. Vergaderen doen we niet veel maar wil je meepraten dan ben je van harte welkom. Neem contact met ons op om te horen waar en wanneer we weer bij elkaar komen.

We staan voor actie op basis van maatschappelijke betrokkenheid en ontmoeten graag jou daarbij.

Heb je een goed idee en wil je meedoen neem dan contact met ons op.

Johan Reumers: jrj_reumers@hotmail.com

Hans Bloemen: info@jlb.nl